søndag den 22. maj 2016

Få styr på dit liv, kvindemenneske

I takt med at jeg er ved at få styr på mit hoved, er det på tide, at jeg også får styr på andre dele af mit liv.  Jeg er en meget ambitiøs og pligtopfyldende person, men det er kun med nød og næppe, at jeg har kunne leve nogenlunde op til min egen standard det sidste års tid. Jeg vælter ud af sengen hver morgen efter for få timers søvn, jeg drikker for meget kaffe, og jeg får ikke læst alle artiklerne til mine timer på uni. Jeg kunne godt tænke mig en mindre stresset hverdag, hvor jeg føler, at jeg i ro og mag får ordnet det, jeg gerne vil. Her er nogle af de ting, jeg vil lave om.

Mindre tv. Jeg elsker gode tv-serier, men de bliver ofte en overspringshandling og en tidsrøver. For tiden er jeg i gang med at se E.R. Jeg bilder mig selv ind, at det er ok, fordi det er lidt studierelevant. Jeg læser en sundhedsvidenskabelig uddannelse, og når de i serien bruger ord, som jeg ikke kender, slår jeg dem op. Vidste I for eksempel, at den medicinske betegnelse for et hjerteanfald er en akut myokardieinfarkt? Nej, vel? ;) Men ikke desto mindre må jeg hellere skære lidt ned, så jeg kan få ordnet nogle vigtigere ting. For eksempel…

Mere læsning. Jeg vil gerne komme igennem flere af de artikler, vi skal læse til uni. Lige pt. får jeg læst cirka halvdelen til hver uge. Jeg tror egentlig ikke, at det er hverken mere eller mindre end hvad gennemsnittet får læst. Men jeg synes, at det er spændende, og jeg er altid glad for, at jeg har læst det bagefter. Så hvorfor ikke? (Svaret er dovenskab).

Mindre choko, mere træning. Jeg har lige været i Afrika i to måneder, hvor jeg spiste chokolade cirka tre gange. Efter at jeg er kommet hjem, har jeg vist prøvet at kompensere, for hold nu kæææft, hvor har jeg spist meget. Chokolade er min yndlingsspise, men det har efterhånden taget overhånd. Jeg stillede mig for første gang i lang tid op på vægten i dag, og jeg besvimede næste, da jeg så tallet. Derudover er det et år siden, jeg sidst var til træning; spørg ikke, om jeg har betalt for mit medlemskab i det år (Svaret er ja). Jeg vil gerne op på hesten igen, især fordi jeg snart stopper på min medicin, og så er det nok fornuftigt, hvis jeg har en regelmæssig udløsning af endorfiner. Sund krop, sundt sind, og alt det der :)

Jeg starter fra i morgen af! Wish me luck…


Ingen kommentarer:

Send en kommentar