tirsdag den 7. juni 2016

Bare mig og verden

Alle mine skriverier herinde bærer uden tvivl præg af, at jeg bruger den som ventil, når jeg har det skidt i hovedet. Det handler alt sammen om tvivl, angst og bekymringer. Men jeg har heldigvis også dage, hvor jeg ser lidt lysere på tilværelsen. I dag overvejede jeg hvordan det ikke at have en kæreste også har haft en god effekt på mig. Der er mange ting jeg har gjort og NYDT, som jeg ikke ville have gjort, hvis jeg havde en kæreste.

I foråret var jeg to måneder i Tanzania. Jeg havde nok gjort det, selv hvis jeg havde haft en kæreste her i Danmark, men jeg havde ikke nydt det ligeså meget. Det ved jeg. Jeg havde savnet, og jeg havde taget flyet tilbage til Danmark, ligeså snart det kunne lade sig gøre. I stedet blev jeg i landet i ti dage efter turen officielt sluttede for at holde ferie på Zanzibar med tre søde piger. Hold kæft, hvor var det lækkert. At leve i nuet var intet problem, for der var ikke som sådan noget at savne her hjemme, udover familie og venner. Jeg ville absolut ikke have været den tur foruden, og jeg er så glad for, at jeg kunne nyde den fuldt ud.

Herudover siger jeg ja til flere ting, end jeg før har gjort. Jeg fester mere. Jeg bruger mere tid med mine venner. Jeg har fået flere venner, fordi jeg har tid til at investere i det. At have en kæreste har nogle gange fungeret som en sovepude for mig. Der var mange ting jeg sagde nej til, fordi jeg jo havde en kæreste, som jeg altid kunne bruge tid med. Jeg kaster mig ud i flere ting nu, som ellers før hen har ligget uden for min comfort zone.

Om et par måneder tager jeg tre uger til Sri Lanka. Uden nogen jeg kender! Men nu ved jeg, at jeg kan klare det, og jeg glæder mig. Jeg har også gået med tanken om at skrive mit speciale i Australien. Jeg har altid gerne ville prøve at bo der, og der er ikke noget der holder mig i Danmark i det halve år, så hvorfor ikke?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar